Forge Dumpventil

Installation av Forge Dumpventil + Fitting kit, med orginal dumpen kvar.

Till att börja med, ovanstående dump är INTE en återcirkulerande ventil. Jag vet ej heller hur det fungerar att köra båda dumparna paralellt, tiden får utvisa. Följande genomföres på egen risk.

  • Börja med att ta bort batteriet.
  • Ta bort slangen markerad på bild 1. Observera att jag redan kapat denna på bilden.
  • Kapa sedan slangen enligt bild 1, ungefär 3 centimeter måste tas bort från biten som kommer närmast grillen. Mät noga.
  • Placera sedan adaptern som kommer med Fittingkitet, bild 1.
  • Placera den smalare slangen (ca 3 cm bred) i röret som sticker ut från adaptern, bild 1.
  • Fäst sedan dumpventilen i andra änden av slangen, bild 1.
  • Kapa sedan den lilla slangen i lagom storlekar, du skall ha två bitar. En skall gå från den nya dumpen och den andra skall gå till den gamla dumpen. Fäst ena sidan av den ena biten i den nya dumpen och den andra sidan till T-Korset som följer med. Ta sedan den lilla slangen från ovansidan av den gamla dumpen och fäst den i T-Korset. Dra sedan den sista slangbiten från T-Korset till den gamla dumpen, Bild 2.
  • Montera tillbaka batteriet.
  • Klart för Pyyysssssccchhhh! Ljud.

Patrik Jägmo

Generellt:
» Rostlagnings-guide
Tuning S13:
» Trimning av 200SX S13
» Montera Luftfilter
» Montering av laddtrycksmätare
» Montera Volvo IC
» Montera Saab IC
» Montering av trimchip
» Orginal IC
» Turbobyte
» Sänkning
» Uppgradera bromsar
» Byte bakvagnsbussningar
» Montering av Bosch-bränslepump
» Byta startmotor
» Bränsletrycksmätare
» Batteriflytt
» Rost tröskel
» Elektrisk kylarfläkt
» Demontera växellåda
Tuning S14:
» Trimning av 200SX S14
» HKS IC
» HKS Luftfilter
» Turbobyte
» Montering Dumpventil
» Scania IC
Styling S13:
» Demontera Front
» Montera kjolpaket
» Ljudbygge
» Stripes
» Mätartavlor
» Vita blinkersglas
» Färgade blinkerslampor
» Demontera elantenn
» Mätare A-stolpe
Styling S14:
» Demontera Front