Montering av Saab 9000T intercooler

Detta är ungefär vad man behöver:
* Intercooler från SAAB 9000 2,3l
* Ett nytt rör mellan turbo och IC.
* Ett nytt rör mellan IC och insug med ett uttag för vakumslangen och ett uttag för dump/avlastningsventil.
* 2st nya 90 graders gummiböjar till de nya IC-rören, lämpligen av silicon (dyrt).
* Lämpligen en platta på ca 200x550x4mm att ställa intercoolern och vattenkylet på. Storlek på platta kan skilja mellan bilarna, mät på just din bil vad som får plats.
Borra hål i plattan för IC'n och vattenkylets styrpinnar samt hål så du kan dra fast plattan i den två färdiga muttrarna som finns i chassit.
* Tillverka 4 st plåtbitar/vinklar som håller IC'n och vattenkylet i dess överkant.
* 2st nya slangar till vattenkylet eftersom det kommer närmare motorn. (Det kan räcka med kapa dom gamla).
* Man får även flytta kolkanistern och dra längre slangar till den. Kolkanistern = Den svarta "burken" som sitter framför luftfiltret.
* Ett nytt mindre batteri, typ 44 ampere.


-- Daniel Larsson

Generellt:
» Rostlagnings-guide
Tuning S13:
» Trimning av 200SX S13
» Montera Luftfilter
» Montering av laddtrycksmätare
» Montera Volvo IC
» Montera Saab IC
» Montering av trimchip
» Orginal IC
» Turbobyte
» Sänkning
» Uppgradera bromsar
» Byte bakvagnsbussningar
» Montering av Bosch-bränslepump
» Byta startmotor
» Bränsletrycksmätare
» Batteriflytt
» Rost tröskel
» Elektrisk kylarfläkt
» Demontera växellåda
Tuning S14:
» Trimning av 200SX S14
» HKS IC
» HKS Luftfilter
» Turbobyte
» Montering Dumpventil
» Scania IC
Styling S13:
» Demontera Front
» Montera kjolpaket
» Ljudbygge
» Stripes
» Mätartavlor
» Vita blinkersglas
» Färgade blinkerslampor
» Demontera elantenn
» Mätare A-stolpe
Styling S14:
» Demontera Front